Digitalizácia účtovníctva 2022 a zmeny po novele
Automatizácia procesov, aktuálna legislatíva, technické možnosti
Smer, ktorým sa bude uberať práca účtovníkov
Možnosti zefektívnenia práce v učtárni a nástroje, ktoré súčasný trh ponúka
Konferencia
20.10.2020 | Bratislava
Konferencia určená pre všetkých, ktorí chcú ušetriť náklady, zefektívniť čas a znížiť chybovosť
Je už čas previesť doklady do digitálnej podoby?
Ako automatizovať väčšinu procesov pri obehu dokladov vrátane zaevidovania do účtovného systému a zaúčtovania?
Ide tak urobiť v súčasných legislatívnych a technických podmienkach?
Je to drahé alebo tým, naopak, môžeme ušetriť?
Aktuálne legislatívne povinnosti
Nastavenie systému, dokumentácia, vnútorné predpisy (prechod na elektronické účtovníctvo, právne a daňové súvislosti, obeh elektronických účtovných dokladov, archivácia, vystavovanie e-faktúr)
Technické možnosti
Nástroje na automatické vyčítanie údajov z faktúr (šablóny, umelá inteligencia)
Automatizácia
Úskalia v oblasti automatizácie - bezpečnosť dát
Výhody - Nevýhody
Zefektívnenie práce - Úspora času - Zníženie chybovosti - Optimalizácia nákladov - Automatizácia procesov
Program
-
9:00
Začiatok online konferencie
-
9:00 – 10:00
Ing. Mária Sameková
Digitalizácia účtovníctva – zmena od 1.1.2022
- Digitalizácia účtovníctva, elektronická výmena údajov (EDI)
- Legislatívna úprava, právne predpisy v oblasti účtovníctva
- Účtovný doklad - povinné náležitosti účtovného dokladu a ich zmena od 1.1.2022
- Listinná podoba verzus elektronická podoba účtovného dokladu
- Nahradenie podpisu osoby zodpovednej za uskutočnenie účtovného prípadu pri elektronickom vedení účtovných záznamov elektronickou výmenou údajov
- Podpisový záznam, identifikácia osoby, ktorá podpisový záznam vyhotovila
- Elektronizácia účtovníctva od 1.1.2022, nové znenie § 31 až § 33 zákona o účtovníctve
- Účtovný záznam, upresnenie a zjednodušenie ustanovení o listinnej a elektronickej podobe účtovného záznamu
- Spôsoby transformácie účtovného záznamu pri zmene podoby účtovného záznamu po novele, porovnanie listinnej a elektronickej hodnoty účtovného záznamu
- Proces transformácie účtovného záznamu z listinnej podoby do elektronickej podoby (okrem zaručenej konverzie aj skenovanie), možnosť spätnej premeny účtovného dokladu z listinnej na elektronickú podobu podľa poslednej právnej úpravy - kedy už nie je potrebné uchovávať listinný účtovný záznam, ak bol transformovaný na elektronický účtovný záznam
- Požiadavky na účtovný záznam - vierohodnosť pôvodu, neporušenosť obsahu a čitateľnosť účtovného záznamu od okamihu vyhotovenia účtovného záznamu, v priebehu jeho možnej transformácie, prijatia, odoslania, sprístupnenia až do konca lehoty ustanovenej na jeho uchovávanie
- Elektronická výmena údajov prostredníctvom aplikačného programu, spracovanie a výmena účtovných záznamov v rámci účtovnej jednotky alebo medzi účtovnými jednotkami
- Overovaní účtovnej závierky a daňová kontrola, povinnosť účtovnej jednotky, ak vedie účtovné záznamy v elektronickej podobe uchovávať a predkladať ich v elektronickej podobe, povinnosť účtovnej jednotky umožniť prístup do softvéru na vedenie účtovníctva
- Uchovávanie a ochrana účtovnej dokumentácie - interný predpis, ktorým si určí účtovná jednotka systém uchovávania účtovnej dokumentácie
- Ostatné zmena v zákone o účtovníctve po 1.1.2022: Archivácia účtovných dokladov u účtovnej jednotky bez právneho nástupcu, Archivácia účtovných dokladov – likvidácia, konkurz, rozhodnutie súdu, Spôsob ukladania účtovných dokumentov do registra účtovných závierok po 1.1.2022 , rozšírenie verejnej časti registra účtovných závierok, Obsah výročnej správy pre neziskové organizácie od 1.1.2022
-
10:00 – 10:15
Prestávka
-
10:15 – 11:30
-
11:30 – 12:15
BMD, Business Software - Ing. Michal Segeš, Ing. Michal Vorčák
Digitalizácia pre praktický život účtovníka - ako prejsť od papiera k digitalizácii
- Ako sa pripraviť, softvér, systém, náklady
-
12:15 – 13:00
BLOK otázok a odpovedí - Ing. Mária Sameková, Ing. Michal Segeš, Ing. Michal Vorčák
-
13:00
Ukončenie online konferencie
Lektori
Mária Sameková
Ján Šeliga
Kamila Pudišová
Ján Mindek
Miesto konania
Organizátori
Vydavateľstvo Verlag Dashöfer bolo založené v Nemecku v roku 1989 Hansom Dashöferom. V súčasnosti pôsobí v 8 krajinách Európy: Slovensko, Česko, Poľsko, Maďarsko, Portugalsko, Chorvátsko, Slovinsko a Nemecko. Na Slovensku začalo činnosť v roku 1997 a venuje sa poskytovaniu odborného vzdelávania, celoživotného vzdelávania a vydávaniu odborných publikácií a online produktov.